23 Eylül 2015

Yeni Takıntım: Detoks Suları !

Su benim en sevdiğim içeceklerden biri. Hani olur ya kimisi su içmeyi unutur, gün içinde iki bardak su içmek bile zor gelir. Ben tam tersiyim. Bayılarak bardak bardak içerim gün içinde. Son zamanlarda olayı daha keyifli hale getirdik bir arkadaşımla. 

Annem her zaman Türk kahvesinin yanına hazırladığı sulara ya elma ya limon koyar. İki ay kadar kadar önce erkek arkadaşımın dükkanına gittim yine bir gün; Brew Lab’e. Ekip arkadaşlarından biri Özen, detoks suyu isteyip istemeyeceğimi sordu. Kendisine hazırlıyormuş. Annemden dolayı zaten sempatim vardı meyveli sulara ve hemen atladım tabii! İşte işin rengi oradan sonra değişti. Yalnızca meyveli su demek değilmiş detoks suyu. :)


Özen inanılmaz dikkatli ve meraklı biri. Adını almış hakikaten. :) Didik didik araştırmış detoks suyunun ne olduğunu. Şimdi Özen’in nasıl anlattığını aktardıktan sonra benim en sevdiğim detoks sularından bahsedeceğim. :)



“Vücudumuzun enerji ihtiyacını karşılamak için her gün çok çeşitli besinler tüketiriz. Aldığımız besinlerin kontrolünü sağlamak ne kadar mümkün olsa da, bunların işe yarar kısımlarının tüketilmesi sonucunda geri kalan atık maddelerin vücuttan uzaklaştırılması konusunda günlük koşuşturmaca içinde çok başarılı olamıyoruz. Vücudumuz bu atıkları uzaklaştırmak için solumun, terleme, boşaltım gibi yollara başvurur. Bu yolların hepsinde yeryüzündeki en iyi çözücü olan suyun rolü büyüktür. Ben de detokslarımda ana madde olarak sudan faydalanıyorum."



"Detoks vücutta çözünemeyen yada çözünüp atılamayan maddelerin atılmasına yönelik beslenmedir. Bu maddeleri çözmenin en iyi aracının su olduğunu bildiğim için; detokslarımda mümkün olduğunca fazla su içirmeye çalışıyorum."


"Tabii bu suları hazırlarken suyun çözme gücünü azaltmamaya özen gösteriyorum. Bu yüzden yine su oranı çok yüksek meyveler kullanmayı tercih ediyorum. Aslında su içmeyi eğlenceli hale getiriyorum diyebiliriz." 


"Suyun çözme gücünü azaltmamaya dikkat etmek koşuluyla birbirinden farklı yüzlerce detoks hazırlayabilirim. Bunların içinde en son geliştirdiğim; kahve kullanarak hazırladığım detoks oldu. İçindeki su oranı yüksek olduğu için meyveleri detoksta kullanmak risksiz bir şekilde gerçekleştirilebilir. Ancak iş, kahveyi detoksta kullanmaya gelince öyle olmuyor. Mesela espresso, içinde çözünmemiş katı madde miktarı fazla olduğu için, detokslarda kullanıma uygun değildir. Oysa Kyoto tarzıyla demlenmiş Cold Brew kahveleri kullanarak hazırladığım detokslarda; su, çözme gücünü kaybetmemiş durumda. Yani işlevselliğini koruyor. Bu sayede gönül rahatlığıyla tüketilebilir. Şimdiden afiyet olsun. :)” 


Kahveli olan (hemen yukarıda) kesinlikle en favorim oldu! Kahveyi zaten çılgınca seviyorum, Özen bir de meyve yakıştırdı yanına. Gerçekten çok keyifli oldu. :)


Kahveli haricinde genelde tatlı olanlar favorim oldu. Yani turunçgillerden ziyade elma, üzüm, incir, şeftali gibi daha tatlı meyvelerle hazırlanan detoks sularını çok seviyorum!


Hemen yukarıdaki üzüm ve elmalı olan; aşağıdaki de şeftali ve incirli olan. İşin en keyifli yanı; tadı enfes suları içtikten sonra sonundaki meyveleri yemek! :)


İki aydır her gün en az bir detoks suyu mutlaka tüketiyorum. Bazen işi, günün ikinci dondurması edasıyla şımarıklığa vurup; ikinci yada üçüncü bardağımı hazırlıyorum. :) Fakat bu postun çekimlerinin yapıldığı gün; Özen en sevdiğim detoksların hepsini hazırladı. Çekimin sonunda hepsini içtik! Yalan söyleyemeyeceğim; sonraki üç gün hiç detoks içmedim! :))

Yaratıcı arkadaşım Özen Yılmaz, hayatıma çok keyifli bir alışkanlık yerleştirdi. :) Ellerine sağlık ve çok teşekkür ederim Özenciğim. :)

Detoks alışkanlığın varsa yada denersen; aşağıda yorum olarak yada Instagram'da beni etiketleyerek benimle paylaşırsan çok sevinirim! :) 

Şimdilik hoşçakal! :)

4 yorum:

  1. Şuleeee harikasın! İyi ki yazdın bu yazıyı, kesinlikle uygulayacağım.

    YanıtlaSil
  2. Sule hanım, keşke nasıl yaptığınızın tarifini verseydiniz😯teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Sule hanım, keşke nasıl yaptığınızın tarifini verseydiniz ��teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil