16 Temmuz 2013

La Roche - Posay , Toleriane (Yıkama Jeli + Krem)



Merhabalar! Bugün cilt bakım rutinimin iki temel parçasından bahsedeceğim. Öncelikle cildimden bahsetmek istiyorum. Benim cildim çok kurudan hafif karmaya doğru. Burnum gün içinde hafif parlama yapacak kadar yağlanıyorken; alnımın kenarları, dudak kenarlarım, yanaklarım kuruluktan kaşınır. Ve bir de maalesef güneş alerjim var ki inanın anlatmak bile benim için işkence! Güneşte ve hatta güneş yüzüme değmese bile çok sıcak havalarda dahi yüzümün bu kuru bölgeleri kızarıyor ve kaşınıyor. Ve aksi gibi, sanki tam da bu alerjiye inat birkaç sene önce ailemle beraber İstanbul'dan taşınan ben; Mersin'e yerleştim! :) 

Mersin, yılı iki buçuk mevsimle (sonbahar-kış arası bir mevsim üç ay kadar, iki hafta kadar ilkbahar, sonrası hep yaz!) tamamlayan, havası inanılmaz sıcak, sabah 8'den akşam 6'ya kadar yakan güneşi eksik olmayan ve nemi çok yüksek bir sahil kenti. Ve bu sebeplerden benim için burada yaşamak epey zor!

Uzun süre boyunca "İşte bu!" diyebileceğim yıkama jelini geçtim, bir krem bile bulamadım. Ancak bir süre önce bu ikiliyi denedim. Harikalar! Eğer hassas ve karmaya dönük bir cildiniz varsa rutin bakım için kesinlikle tavsiye ediyorum.

Yıkama jeli, yalnız cilt temizliğinde değil makyaj temizliğinde de oldukça başarılı. Az bir miktar alıp elinizde köpürtüyorsunuz, daha sonra yüzünüze uyguluyorsunuz. Farklı, medikal bir kokusu var, fakat çok rahatsız edici değil. Arkasında uygulama için sıcak su öneriliyor; fakat benim cildime sıcak su da yaramadığı için ben soğuk suyla uyguluyorum. 

Gelelim kremine.. Krem 40 ml'lik küçük bir tüpte. Çok çok küçük bir miktar tüm yüze gayet yeterli olduğu için çok uzun süre gidecek, bereketli bir ürün. Çok yoğun nemlendiren fakat ağırlık yapmayan, hemen emilen, elinize döktüğünüz an beyaz rengi hemen saydamlaşan, sıvılaşıp akan bir yapısı var. İçeriği termal suyla desteklenmiş harika bir ürün.

Ben bu ikiliyi genelde sabah ve akşam uyguluyorum, jel arkasından krem. Ve genelde sabahları burun bölgeme olabildiğince az sürüyorum. 

Hemen bendeki etki ve değiştirdiklerini yazıyorum:
+ Kızarıklıklarım yatıştı. Dolayısıyla cildimin renk dengesi düzenlendi.
+ Cildimin kuru bölgelerinin nem ihtiyacı en olması gerektiği şekilde, tamamen karşılandı.
+ Cildi nemlendirmenin yanında tüm gün bunu sürdürerek cildimi koruyor.
+ Cildim beslenerek güçleniyor.

ÖNEMLİ BİR NOT: Bu ürün sizlere önerilmek amacıyla yazılmamıştır. Yalnızca benim kullandığım ürünü tanırmak, paylaşmak amacıyla yazılmıştır. Lütfen bir dermatologa yada yetkin bir eczacıya sormadan cilt bakım ürünü almayınız!

Herkese sevgiler! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder